Onze school

Wij zijn SBO De Werf, een christelijke school voor speciaal basisonderwijs. Leerlingen uit Amersfoort en omgeving zijn van harte welkom! Op onze school geven we veel aandacht aan persoonlijke ontwikkeling, trainen van vaardigheden, ontdekken van talenten en creativiteit, het leren in de praktijk en het nemen van initiatief. Om zo vol vertrouwen in zichzelf en in God in het leven te kunnen staan.

We geven passend onderwijs vanuit een christelijke identiteit, waarbij we altijd uitgaan van kansen en mogelijkheden van leerlingen.

Op de school hebben we een keuken waarin kinderen leren samenwerken en aan de slag kunnen met hun handen. Ook hebben we een minikinderboerderij waar kinderen dieren mogen knuffelen en verzorgen om zo de sociaal-emotionele ontwikkeling te ondersteunen.

Kennismakingsgesprek

Als u erover nadenkt uw kind aan te melden op De Werf laten wij u graag onze leuke school zien. U kunt onze school bellen, mailen of een bericht achterlaten via het contactformulier om dit gesprek in te plannen. Van harte welkom!

Stagelopen op De Werf

Op onze school is jaarlijks een aantal stageplekken beschikbaar. We vinden het leuk om aan jou de ervaring van ‘Werken in het Speciaal Basisonderwijs’ te kunnen aanbieden. Dat geldt vooral voor studenten van een Pabo of een onderwijs-master, maar zeker ook voor onderwijsassistenten. Daarnaast vinden Pedagogiek-studenten bij ons regelmatig een interessante stageplek.

Misschien heb je al een baan in het onderwijs en wil je kennismaken met het SBO. Ook dan mag je contact met ons opnemen en kunnen we onderzoeken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

Wij bieden, in afstemming met jou en je leerdoelen, een fijne plek in school waar je de ervaring op kunt doen die je nodig hebt en waar je kunt werken aan de opdrachten die je te doen hebt. Je mag ervan uitgaan dat je veel zult leren! Wij vragen van jou een proactieve leerhouding, een passende houding t.a.v. onze christelijke identiteit met een warm, geduldig en liefdevol hart voor de kinderen.

Als je graag bij ons wilt stagelopen,neem dan contact op met onze stagecoördinator. Dat is Dick van Boven

Werken op De Werf

Op onze school is er veel werk te verzetten. Mochten er vacature’s zijn, dan zijn die te vinden op de website van de scholengroep waartoe wij behoren, Cordeo. Ook ben je altijd welkom om contact met ons op te nemen als je zou willen weten of werken in het SBO iets voor jou is.

Groepen

SBO de Werf heeft verschillende groepen. Elke groep heeft eigen meesters en juffen die werken vanuit diverse thema’s. Via onderstaande foto’s krijgt u een indruk van onze groepen.

Groep 1/2 JK
Groep 1/2 JK Juf Geertruida en juf Margreet
Groep 3 Juf Marjanke en juf Jeanique
Groep 4/5
Groep 4/5 Juf Tonia en juf Marianne
Groep 5/6
Groep 5/6 Meester Aart en juf Rianne
Groep 6/7
Groep 6/7 Juf Anne en juf Hellen
Groep 7/8
Groep 7/8 Meester Jan Mark
Groep 8 Juf Geja en juf Jacozien

Medezeggenschapsraad

De school heeft een Medezeggenschapsraad (MR). In deze MR hebben twee ouders en twee personeelsleden zitting.

Oudergeleding:

Timo Beumer

Evelien Mesman

De teamgeleding:

Jacozien Hartog (i.v.m. ziektevervanging)

Lemke Steenbergen

De MR vergadert regelmatig. Heeft u vragen, opmerkingen of zijn er onderwerpen die u graag in wilt brengen? Mail gerust! Het e-mail adres van de MR is: mr@sbo-dewerf.nl

Identiteitscommissie

De school heeft daarnaast ook een identiteitscommissie (IC). De IC denkt mee over de christelijke identiteit van de Werf en organiseert jaarlijks een ledenvergadering rondom een bepaald thema. De locatiedirecteur of locatieleider woont als adviseur de vergaderingen van de IC bij. Een afgevaardigde van de IC is stemgerechtigd lid van de algemene vergadering van CorDeo scholengroep. Deze AV wordt twee maal per jaar gehouden.

Vertrouwenspersoon

Binnen de school zijn interne vertrouwenspersonen benoemd. In de loop van het jaar vertellen ze in alle groepen waar de kinderen terecht kunnen als ze graag in vertrouwen willen doorpraten. De vertrouwenspersoon binnen onze school is Geja Staal. Daarnaast is zij ook het aanspreekpunt bij pestgedrag Neem contact op

Op Facebook plaatsen wij regelmatig een update.

Leuk om een indruk te krijgen van de school.

• CONTACTGEGEVENS

• SBO De Werf