Opening vergroende schoolplein

Het is zover!

Op donderdag 29 juni j.l. is na een traject van twee jaar ons vernieuwde schoolplein officieel geopend!

In deze twee jaar zijn vele tientallen vierkante meters tegels verwijderd, er is een wadi aangelegd, een buitenklas, veel aanplanting van bomen en planten, prachtige speeltoestellen en een schitterende moestuin aangelegd. Zo zijn we klaar voor het nieuwe onderwijs, waarin duurzaamheid, natuur dichtbij en zorgen voor het milieu centraal staan.

We zijn dankbaar met onze sponsoren die deze grote verbetering hebben mogelijk gemaakt. Dit zijn de gemeente Amersfoort, de provincie Utrecht, Univé en het K.F. Heinfonds. Hartelijk dank!!!

Nieuw Meubilair

0

Na zo’n 30 jaar intensief gebruik werd het tijd om ons schoolmeubilair geleidelijk te vervangen. De laatste fase was de vervanging in de hal en in enkele andere ruimtes. Daar kwamen prachtige, nieuwe tafels en stoelen en zodoende ziet onze school er weer schitterend en verzorgd uit.

In oktober j.l. werden de verouderde stoelen en tafels opgehaald door Stichting Putten-Roemenië-Moldavië (www.sprm.nl) waar deze meubeltjes een tweede leven kregen. In Roemenië worden de tafels en stoelen gebruikt in een schooltje, alwaar ze ook gebruikt worden voor naschoolse opvang bij de kerk voor zigeunerkinderen. Deze kinderen krijgen daar o.a. ook te eten.

Renovatie schoolplein

0

In de zomervakantie is een start gemaakt met de renovatie van het schoolplein. Er zijn diverse delen uitgegraven, verwijderd en opgeruimd. Enkele speeltoestellen zijn nog goed en goedgekeurd, dus die kunnen we behouden, maar andere onderdelen worden vernieuwd. Door Hoveniersbedrijf Bouw Bulderweg wordt hard gewerkt om tot een prachtig schoolplein te komen. Op het nieuwe schoolplein zijn straks diverse elementen te vinden die direct gekoppeld zijn aan De Werf. Het belooft een uitdagend, speel- en kindvriendelijk schoolplein te worden en de verwachting is dat de werkzaamheden grotendeels klaar zullen zijn in de herfstvakantie.

6 oktober open dag op De Werf

0

Op 6 oktober doet de Werf mee met de open dag van de Amersfoortse scholen. Bent u benieuwd hoe De Werf eruitziet en wat voor onderwijs wij bieden? Dan bent u van harte welkom op woensdag 6 oktober tussen 09.00 en 17.00 uur.

Nieuwe rapportmap

0

Een opgeknapt gebouw, een nieuwe huisstijl en logo, nieuwe meubels… en nu ook een nieuwe rapportmap. Helemaal in de nieuwe huisstijl van de Werf. We zijn er erg blij mee. Hierbij heeft u alvast een voorproefje.

.

Nieuw meubilair

0

Afgelopen vrijdag was een heel bijzondere dag, een dag om niet snel te vergeten: Picknicken in de klas! Alle tafels en stoelen werden weggehaald en in de vrachtwagen geladen. Dit meubilair gaat naar Afrika. Wij kregen afgelopen week het nieuwe meubilair, wat ziet dat er gaaf uit zeg! Kijk maar mee in de foto’s!

.

Hooggeëerd publiek….

0

Het circus barstte los, er zijn allerlei acts voorbijgekomen. Je zou niet zeggen dat de leerlingen dat in één dag voor elkaar hebben gekregen. Heuse acrobaten, op de trapeze en met stokken. Goocheltrucs waar het publiek stil van werd en ja, de kleuters verzorgden een heuse leeuwenshow. Wat genoten de kinderen van deze dag en wat heerlijk dat het buiten kon!

Circus Tadaa!

0

Het is feest vandaag op De Werf, de leerlingen zijn allerlei acts aan het oefenen om elkaar vanmiddag een geweldige circusvoorstelling te gaan geven.

• CONTACTGEGEVENS

• SBO De Werf